Zespół, czy jednostka? - Zarządzanie projektami - teoria i praktyka

Odpowiedz

yarek

26 lip 2021, 1:56
Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem początkującym project managerem i mam zagwozdkę związaną z doborem zespołu projektowego. A mianowicie chodzi mi o to, czy powinienem dobierać osoby szczególnie pod kątem cech, umiejętności, czy przede wszystkim muszę stworzyć grupę, zespół, który będzie w stanie sprawnie funkcjonować? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!

Matyldka

26 sie 2021, 1:20
Witaj. Nie Ty jedyny masz problem z formowaniem zespołu. Niestety nie ma jednej, konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie. Wszystko zależy od sytuacji. Ja osobiście stawiam na pracę grupową. Często podczas burzy mózgów padały pomysły, na które ciężko byłoby wpaść poszczególnym jednostkom. Należy jednak pamiętać o negatywach pracy w grupie. Największym jest chyba odpowiedzialność grupowa. Moim sposobem na to jest tak delegowanie zadań, by każy członek grupy był indywidualnie odpowiedzialny za pewne zadanie. Poruszyłeś temat "rzekę", ale mam nadzieję, żę jakoś rozjaśniłem sytuację

skrzyp83

3 wrz 2021, 20:18
Niestety, nie mogę zgodzić się z wypowiedzią powyżej. Według mnie praca grupowa przynosi więcej strat niż pożytku. Często lider grupy zostaje wybrany, nie na podstawie kompetencji. To już na początku może powodować konflikty. Dodatkowo wspomniana już odpowiedzialność grupowa. Nawet wybitna jednostka nie osiągnie nic wielkiego w grupie. Ja podczas zbierania zespołu projektowego nie staram się tworzyć grupy. Wybieram jednostki reprezentujące dobry poziom w odpowiednich dziedzinach. Nie ważne, czy potrafią ze sobą współpracować, bo i tak większość czasu poświęcają na wykonanie swojego zadania

kasia_u2

25 wrz 2021, 12:33
Myślę, że temat jest zbyt skompikowany, by skrajne opinie jak te powyżej mogłby być w 100% prawdziwe. Według mnie sekretem jest właśnie balans pomiędzy indywidualnościami, a pracą grupową

danka_76

8 paź 2021, 15:09