Jak przestać robić wszystko samemu? - Zarządzanie projektami - teoria i praktyka

Odpowiedz

kasia_u2

27 paź 2021, 5:24
Jakieś sposoby na delegację zadań? Ja mam z tym niezmiennie problem od dawna - jak sama nie zrobię to nigdy nie jest zrobione. Albo przynajmniej nie jest zrobione wtedy kiedy być powinno… albo ja się po prostu obawiam, że nie będzie zrobione i i tak to robię.
Czy tak czy siak jest to trudny problem dla mnie - macie jakieś sprawdzone metody, żeby zrzucić z siebie trochę obowiązków? Jak je pogrupować na takie, które można oddać, a które zostawić?

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)


ewez

1 lis 2021, 16:06
Po pierwsze musisz sobie uświadomić, że jakikolwiek lider nie istnieje bez delegowania zadań - jak na początku zarządzasz kilkoma osobami to może możesz sobie na to pozwolić, ale jak projekty się rozrastają to po prostu fizycznie nie jest to możliwe. Mądrość polega na tym, żeby zostawić sobie siły na najważniejsze działania.

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)


marcik

4 lis 2021, 16:51
Dla mnie najważniejszy jest dobór osób w zespole - musisz po prostu znaleźć takich ludzi, do których będziesz miała zaufanie. Ja wiem, że to nie jest proste, ale moim zdaniem to jest właśnie sekret najlepszych menedzerów - że potrafią znalexc i przekonać okreslone osoby do wzięcia udziału i zaangażowania się porządnie w projekt. No i potem trzeba dawać określone zadania, określonym osobom - wg ich talentów.

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)


Baloons

12 lis 2021, 2:33
Ja dodam jeszcze, żebyś pamiętała, że nie możesz myślećt tak, że jak wydelegujesz zadania to stracisz znaczenie i przestaniesz być liderem. Wprowadzaj dobry, sensowny system kontroli to wszystko pozostanie pod Twoją kontrolą i odwrotnie - właśnie zostaniesz coraz bardziej liderem.

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)


Leszczu

13 lis 2021, 9:37
A co powinno się delegować, a co na pewno nie? Jest jakiś zgrabny katalog? Jakaś metoda na to?

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)


Kwater

20 lis 2021, 0:15
Na pewno nie można przenosić odpowiedzialności za decyzje w trudnych sytuacjach, sytuacjach nagłych itp. i nie można przenosić decyzji kluczowych dla funkcjonowania firmy, decyzji strategicznych

Ostatnio zmieniony przez autora: 6 mar 2014, 11:06,
zmieniany zmieniany 1 raz(y)

Odpowiedz
Program do zarządzania projektami,
zespołem i dokumentami on-line!