Organizacje i stowarzyszenia

Project Management Institute

To największe, międzynarodowe stowarzyszenie kierowników projektów zrzesza ponad pół miliona członków, w 185 krajach. Założone zostało w 1969 roku, w Pensylwanii, jako organizacja non- profit.

Działalność PMI skupia się na kilku aspektach – prowadzeniu certyfikacji, tworzeniu ośrodków informacyjnych, prowadzeniu działań szkoleniowych i wydawniczych, organizowaniu konferencji i prelekcji, a także opracowywaniu własnych standardów zarządzania projektami.

Certyfikacja Project Management Institute opiera się na pięciu rodzajach tytułów:
1) Certified Associate in Project Management
2) PMI Risk Management Professional
3) PMI Scheduling Professional
4) Project Management Professional
5) Program Management Professional

Innym, kluczowym działaniem PMI jest tworzenie standardów – zebranych wytycznych dotyczących zalecanych praktyk związanych z zarządzaniem projektami. Najbardziej znanym z nich jest PMBOK Guide, którego najnowsza wersja wydana została w 2008 roku.


Dostępne wersje językowe: English | Polski

Program do zarządzania projektami,
zespołem i dokumentami on-line!