Odpowiedz
|
wojtek_it
9 sie 2021, 21:53 |
Hej! Zarządzanie zakresem jest czymś, z czym walczymy, a przynajmniej ja, w większości projektów. Śledzenie drobnych (i dużych) rzeczy, które znajdują się poza uzgodnionymi wymaganiami. Zawsze trudno wracać do klienta, by zmieniać zalecenia co do pracy, która jest poza tym, co postrzegane jako zakres projektu. Jakie są najlepsze praktyki zarządznia zakresem? Jak angażować członków zespołu do zarządzania zakresem? Pozdrawiam, Wojtek. |
karolstary
2 wrz 2021, 22:11 |
Ja zawsze porównuję zakres projektu do góry lodowej. Jest kwałek, który widzisz (to, czego chce klient) oraz kawałek, któego nie widzisz (założenia klietna co do tego, co dostarczy projekt, a nie było to uzgodnione). Jak wiemy góry lodowe są niebezpieczne dla statków, natomiast nieuzgodniony zakres jest równie niebezpieczny dla projektów. To pierwsze powinno się zebrać zestaw wymagań. Według mnie potrzeba kilku spotkań z klientem, by dojść do pełnego i uzgodnionego zbioru wymagań, z którego definiuje się zakres. Zawsze zwracaj uwagę na to, co ma dostarczyć projekt, a nie jak zostanie dostarczony. |
karolstary
25 wrz 2021, 22:55 |
O, nawiązanie do pudełka jest kolejnym dobrym sposobem myslenia o zakresie.  |
Odpowiedz
|