Sposób na wygórowane oczekiwania klienta - Zarządzanie projektami - teoria i praktyka

Odpowiedz

skrzyp83

20 kwi 2019, 15:03
Pracuję na stanowisku menedżerskim i teraz najważniejszym moim problemem jest to zawarte w pytaniu: Jak sprostać (wygórowanym) oczekiwaniom i potrzebom klientów?
Wiem, że to bardzo rozległa kwestia, ale dla mnie to teraźniejszy problem - klient ma totalnie nierealistyczne wymagania i nie potrafię mu powiedzieć, że tak jak on chce absolutnie się nie da.

Mieliście kiedyś takie sytuacje? Potraficie pomóc?

Marecki

25 kwi 2019, 17:14
Ten temat jest naprawdę trudny. Przede wszystkim musisz dokładnie zidentyfikować jakie 'obietnice' składa Twoja firma. Czy nie komunikuje w np. reklamach, na stronie internetowej, tego czego wymaga klient. To jest naprawdę częsta przyczyna.

matylda_biuro

14 cze 2019, 15:56
Myślę, że można tutaj wyróżnić dwa takie typy "obietnic". Pierwsze - bezpośrednie, są składane przez cały czas, pisemnie, ustnie... Drugie, niebezpośrednie, to to co się ludziom wydaje ;) że im obiecaliśmy - ich wyobrażenia. I tutaj zwykle jest problem. Dlatego warto popracować nad sposobami komunikacji z klientami.

mat_P

26 cze 2019, 11:28
Klienci zawsze mają wysokie wymagania! To jest ich cecha szczególna, czasem jedyna :P
Może warto ustalić z klientem cotygodniowe spotkania, na których opowiesz, co zespół przez ten czas zrobił, jakie problemy pojawiały się, co było pozytywnym zaskoczeniem... Wtedy klient będzie czuł się pewniej (bo jest o wszystkim informowany na bieżąco) i może też poczuje się jakby częścią zespołu i to pomoże mu zrozumieć, co jest możliwe do osiągnięcia.
Odpowiedz
Program do zarządzania projektami,
zespołem i dokumentami on-line!